26. 12. 2022
Nedávno proskočila tiskem nesmělá zpráva. Auto Škoda prý zvažuje, že se stáhne z čínského trhu. Prý je tam velká konkurence a Číňané chtějí elektro vozy apod. Prostě Škodě tam pšenka nekvete, resp. přestala kvést.
Důvody, proč Škoda zavírá svůj dobře rozběhnutý byznys v Číně, jsou minimálně tři:
- Důsledek návštěvy pana Vystrčila na Tchaj-wanu.
- Škoda dobře ví, že na tomto trhu skončila, protože je firmou v ČR, jejíž vláda bez přestávky dělá nepřátelské kroky vůči Číně. Současně ví také, co je historická paměť Číny, a že hloupé chování čínské vedení neodpouští.
- Vláda ČR, včetně MZV nemá vlastní strategii zahraniční a obchodní politiky a nemá ani vizi. Proto: čemu se divit poté, co Číňané mnohokrát varovali? Škoda Auto a ČR ponesou dalekosáhlé důsledky, protože nejde jen o auta. V roce 2019 v ČR bylo registrováno 916 tisíc přenocování čínských turistů, v letošním třetím čtvrtletí – vrchol turistické sezony - jich bylo jen 29 tisíc. Prostě turisté z Číny, kterých k nám ještě v roce 2019 přijelo více než 600 tisíc, přestali jezdit. Nejsme asi atraktivní.
Celý článek zde:
Autor:
Foto ilustrační
Zdroj:
Prvnizpravy.cz