Je po písemných maturitách. Matematika je kapitola sama o sobě a angličtinu prý studenti zvládli celkem snadno. Co mě však překvapilo, byl didaktický test z českého jazyka.
Ať už tuto zkoušku zvládnou či nikoliv, myslím, že jsou vítězi všichni. Nastala situace, kdy i mnozí dospělí byli nervózní a mnozí i hysteričtí. Neměli jsme informace, nebyla ani žádná rada, jak se chovat. A od puberťáků, kteří mají v tomto věku normálně sami se sebou co dělat, jsme čekali perfektní samostatnou přípravu na velkou životní zkoušku.
Dnešním maturantům situaci vůbec nezávidím a myslím si, že jsme jako společnost selhali, když jsme mladým lidem nenabídli žádnou podporu a tvářili se, že jejich problémy neexistuji.
Každý by si měl sáhnout do svědomí a říci si, jak on by se na tuto zkoušku připravoval bez kontaktu se spolužáky, učitelem a bez té „nutnosti“ jít ráno do školy.
Didaktické testy ani nekorespondují s češtinou. Mají prověřit kritické myšlení a souvislosti? Ano, proč ne. Předpokládá se tedy, že je k tomu celou střední školu někdo povede. Zatím to na mě celé dělá dojem, že testy vymýšlí instituce, která je zbytečná a nikdo z nich nevidí současné reálné školství.