Potřebujeme dlouhodobý plán opravy silnic II. a III. třídy

7. 3. 2017

Na posledním zasedání krajského zastupitelstva jsme bohužel neprojednali modernizace komunikací II. a III.tříd. Každý den jezdím po komunikacích nižších tříd a tato jízda se vždy stává zkouškou odolnosti nervů za volantem a testem odolnosti automobilu. Ale bohužel vždy vítězí silnice nad vozidlem a nás to stojí každoročně nemalé výdaje za opravy našich plechových miláčků.

Neustálé záplatování silnic nic nevyřeší, pokud se objeví tu a tam záplata na silnici není to zas až takový problém, ale pokud je komunikace složená ze záplat tak je to tristní. Tyto záplaty které se provedou na jaře jsou nejpozději v létě vytlučeny a my jezdíme pouze po dírách, to znamená že finance vynaložené na opravu se vyhodily neefektivně. Je potřeba udělat dlouhodobý plán na kompletní opravu těchto silnic s tím že budou na to vyčleněny z kraje dostatečné finance.

Někdo může namítat že je problém s uvolňováním financí na opravy, já si myslím že to nemůže být až takový problém. Toto je příklad hospodaření: když se před několika lety upravoval na Táborsku úsek mezi Dražicemi a Oltyní asfaltovým nástřikem. Firma která tuto úpravu provedla také zhotovila vodorovné značení. Ale asi po dvou měsících se na tomto úseku na novém značení znovu provádělo opět vodorovné značení. To znamená že financí na opravy komunikací bude asi nadbytek.

 

Autor: 
Radek Springer, zastupitel Jč. kraje za KSČM (vítr)
Zdroj: 
vlastní