Petra Prokšanová o KSČM a volební kampani koalici STAČILO!

17. 6. 2024

Konečně mám chvilku času napsat své dojmy z kampaně před volbami do Evropského parlamentu. Byla pro mě trochu schizofrenií, protože jsem se na ní podílela jako kandidátka i jako marketingový specialista. Tajemství šéfkuchaře samozřejmě prozrazovat nebudu, ale pár momentů bych ráda vypíchla, a to na základě komentářů kolegů od fochu, marketérů, politologů, novinářů.

V prvé řadě je samozřejmě nezbytné vyzdvihnout výkon lídra kandidátky Kateřiny Konečné, která celou kampaň poctivě "odšlapala", a to doslova. Nezalekla se ani těch nejodpudivějších debat, objela osobně celou republiku, aktivně reagovala na průběh kampaně a zvedala každé téma, které mělo šanci u lidí rezonovat. Neúnavně. Den co den.

Často čtu, že KSČM je jako strana mrtvá, že nemá žádné aktivní členy, nemá odborníky, je přestárlá. Tak právě v souvislosti s kampaní můžeme jednoznačně potvrdit, že to není pravda. Za volebním úspěchem stojí vedle předsedkyně desítky a stovky členů KSČM napříč všemi generacemi. KSČM nemá bohaté sponzory, neplatí marketingové agentury na vedení kampaně, akce pořádá svépomocí, stejně jako roznosy většiny volebních materiálů. Náklady na kampaň pokrývaly opravdu jen to, co v silách našich členů nebylo a bylo to nutné zajistit.

KSČM rozhodně není politickou mrtvolou a s každým jejím členem se do budoucna počítá! A každému z nich, který byť jen hodil leták sousedům do schránky, patří obrovský dík!

A teď už ke zmiňovaným komentářům:

►Politolog Ladislav Mrklas (VŠ CEVRO): "Kampaň Stačilo byla velmi viditelná."

To je pravda. Využili jsme všechna myslitelná média od billboardů po pivní tácky. Potkali jste nás v metru, v časopisech, na balkónech a plotech dobrovolníků. Vykukovali jsme ze schránek i televizí, slyšet nás bylo v rádiu.

►Politolog Jakub Lysek z Katedry politologie a evropských studií Filozofické fakulty Univerzity Palackého: "Povedená kampaň koalice STAČILO! zapříčinila nárůst volební účasti."

Ano, podařilo se nám mobilizovat jak stovky dobrovolníků pro kampaň, tak tisíce voličů, kteří mohli jít volit bez obav, že jejich hlas propadne. Správně jsme navnímali náladu ve společnosti, kdy lidé spontánně říkali, že STAČILO! (každému něčeho jiného, ale protestní hlas zvedli všichni).

►Analytik Štěpán Kotrba: "Zvítězil moderní atraktivní slogan, chytrý marketing, zvítězila snadná a zapamatovatelná grafika a nápaditá profesionální fotografie, zvítězila rozumná, pragmatická levicová rétorika."

Díky.

►Politolog Vít Hloušek z Masarykovy univerzity: "Postavili to tak, že pokud nemáte rádi vládu a ANO a SPD vám přijdou příliš měkcí nebo moc pravicoví, tak vám nabízím krajně levicovou alternativu a pojďte to vládě spočítat."

Přesně. Víme, že dnešní "opozice" žádnou opozicí není. A že jedinou skutečnou alternativou je autentická levice. A tu jsme lidem nabídli a oni jí vzali za svou.

Byla to jízda. Díky kolegům v týmu, kteří to tempo vydrželi. Vypili jsme hektolitry kafe a snědli hodně dortů. Obohatili jsme slovník o několik novotvarů a hlavně jsme dokázali, že to jde. Že i komunisté umí dělat dobrý politický marketing.

Autor: 
Petra Prokšanová
Zdroj: 
fb