Mladou generaci je třeba připravit na řešení výzev budoucnosti, říká ministerstvo školství. Z článku uveřejněného v Parlamentních listech vyjímáme.
Docent Lubomír Pána, emeritní rektor vysoké školy, který prošel coby pedagog všechny stupně od základní školy po univerzitu, především pochybuje o smyslu reformy rámcových, respektive školních vzdělávacích programů, když se učitelé nedokázali ještě ani vyrovnat s jejich zavedením. I proto, že byly doprovázeny velkolepým, ale nezvládnutým projektem inkluze.
„Každá rychlá a účelová změna a zejména násilné vkládání čehokoli ideologického školnímu vzdělávání škodí,“ říká pro ParlamentníListy.cz docent Pána. Ten si navíc myslí, že všechny kompetence, kterými se změna osnov zaštiťuje, už rámcové a školní vzdělávací programy obsahují.
„Chtějí revizi. Ale revize je z latinského re-visio, tj. přezkoumání. To znamená, že bychom před plánováním případných změn měli současný stav přezkoumat, analyzovat a pak teprve vyvodit závěry, a ne ihned plánovat změny,“ doporučuje pedagog.
Docent Lubomír Pána si přitom nemyslí, že by změny ve směru zamýšleném ministerstvem byly až tak nutné. „Učitelé v České republice jsou kvalitní a vědí, co a jak učit. Nepotřebují další ideologicky zaměřené rady a změny, přinášející především další ‚papírování‘.“
Někdejší ředitel gymnázia a předseda školského výboru Poslanecké sněmovny Václav Klaus ml. komentoval plány Ministerstva školství jediným slovem: „ROZVRAT“.
Celý článek najdete zde: